Mit nem szabad keverni Kautzky Armand szerint?

  • Görbicz Anita azt szeretné, ha senkinek sem kellene harcolnia a zebrán átkelés közben.
  • A Kossuth-díjas zongoraművész szerint címlapra kerülhet, akit az indulatai vezérelnek.
  • Nyolc híresség kiállása a biztonságos közlekedés érdekében a HUMDA kisfilmjeiben.

„Gyakran tapasztalom, hogy a zebrán átkelni gyakran, olyan, mint egy ütközet. De én a csatáimat a pályán vívom nem az utakon!”, mondja Görbicz Anita válogatott kézilabdázó a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség közlekedésbiztonsági kampányfilmjében. Ugyanott Balázs János Kossuth-díjas zongoraművész arról beszél, hogy könnyen lehet címlapsztori abból, akit az indulat vezérel az utakon. Kautzky Armand színművész pedig arról, hogy nem szabad keverni a dolgokat, vagy vezess, vagy telefonálj, de ne keverd!

Nyolc, a szakmájában kiemelkedő teljesítmény nyújtó méltán elismert, az újságok címlapjairól és bulvárhíreiből egyaránt ismert színész, zenész, sportoló, modell és műsorvezető szólal meg a KRESZ szabályainak tiszteletben tartására, a biztonságos közlekedés és az emberséges viselkedés érdekében a HUMDA legújabb közlekedésbiztonsági kampányában. Üzeneteiket itt nézhetik meg.

A reklámfilmekben a hírességek egy-egy újság címlapjáról lelépve azt hangsúlyozzák, hogy bár olykor a kimagasló eredményeik, sikereik mellett életük kevésbé jelentős eseményeiről szóló bulvárhíreket is olvashatnak róluk a rajongóik, úgy vannak vele, hogy inkább az ilyen témákkal kerüljenek rivaldafénybe, mint egy súlyos közlekedési baleset áldozataként.

Személyes üzeneteikben külön is felhívják a figyelmet az elsőbbségadás, a láthatóság, a kölcsönös bizalom és az empátia fontosságára, hogy a vezetés közbeni telefonhasználat, a hangos zenehallgatás és az indulatvezérelt döntések rendkívül veszélyesek lehetnek.

A közlekedési balesetben elhunytak száma 2020-ban 450-re csökkent Magyarországon. 1956 óta nem vesztették életüket ilyen kevesen az utakon, pedig a forgalom nagysága és intenzitása össze sem hasonlítható az akkorival. A HUMDA kiemelt célja a közlekedésbiztonság terén elért eredmények megőrzésének elősegítése, a súlyos és halálos kimenetelű balesetek számának további, radikális csökkentésének támogatása.

Ennek lényeges része széles körű társadalmi szemléletformálás a nemzetközi jó gyakorlatok megismerésével és átvételével, innovatív technológiák bevonásával, az Európai Unió és az ENSZ balesetmegelőzési irányelvei mentén.

A HUMDA idén áprilisban indította el az első országos közlekedésbiztonsági kampányát „Maradj ember a volán mögött is!” szlogennel a magyar autó- és motorsport két legsikeresebb hazai versenyzője, Michelisz Norbert és Talmácsi Gábor, valamint az ismert sportriporter, Szujó Zoltán közreműködésével. A most megszólaló nyolc híresség szerepvállalása e kampány folytatása.

– Meggyőződésünk, hogy sikeres társadalmi szemléletformálással tovább csökkenthető a közútjainkon bekövetkező balesetek száma – hangsúlyozta Weingartner Balázs, a HUMDA Zrt. elnök-vezérigazgatója.

Hazánknak és az Európai Uniónak is az a célja, hogy 2050-re balesetmentessé váljon a közlekedés, 2030-ra pedig a jelenleginek a felére csökkenjen a végzetes balesetek száma, hangsúlyozta az újabb kampányfilmek bemutatója apropóján Weingartner Balázs, kiemelve, hogy feladatról van szó, ugyanakkor a haszon is jókora, sőt, felbecsülhetetlen.

Magyarországon 2011 óta évről évre mintegy félezer ember vesztette életét az utakon. Tavaly ez a szám 500 alá csökkent és reményeink szerint idén sem lépi túl ezt a határt. Azonban így is rettentő magas számról van szó. Az autók vezetőinek, a kerékpárosoknak, a gyalogosoknak és a közlekedés minden résztvevőjének ki kell vennie a részét a munkából. Bízunk benne, szögezte le a HUMDA Zrt. elnök-vezérigazgatója, hogy kampányaink üzenetei célt érnek és a látványos filmjeink, plakátjaink gondolatébresztően hatnak a közlekedés valamennyi résztvevőjére.

– Legújabb kampányunkban a sajtóból, a művészet és a sport világából jól ismert személyiségek mesélik el, hogy életük része a rivaldafény, és akár már attól is a címlapra kerülnek, ha a másik irányba fésülik a hajukat – emelte ki Lázár László, a HUMDA Zrt. kommunikációs igazgatója. – Ők mégis inkább a kimagasló szakmai teljesítményükkel szeretnek bekerülni az újságokba. Vannak azonban, akik csak egy baleset okozói vagy áldozataiként jutnak, juthatnak. Megéri ezen az áron rivaldafénybe kerülni? Érdemes hagyni, hogy az indulataink vezéreljenek és kivetkőzzünk magunkból a volán mögött? Mi továbbra is arra biztatunk mindenkit, hogy maradjunk emberek a volán mögött is, mutassanak mást a címlapok, ne a balesetek képsoraival kezdődjenek a híradások.

A kampány november 15-én kezdődik televízióban, közterületen, tömegközlekedési járműveken, online felületeken és a nyomtatott sajtóban is találkozhatunk vele.

F.Gy.A.