Most már a félig tele kocsi is telekocsi!

  • Oszkár tized akkora forgalmat sem bonyolít le a kijárási korlátozás elrendelése óta, mint az előtt, de kitart…
  • Ajánlásokat küldtek minden ügyfelüknek, aki nem tartotta be az új elvárásokat, névre szóló figyelmeztetést kapott
  • Most épp az a kívánatos, hogy a telekocsi ne legyen tele

Fotó: oszkar.com
Prácser Attila és Gyürüs Máté

A koronavírus-járvány kitörése előtti forgalma 90-95 százalékot esett vissza az Oszkár telekocsi szolgáltatónál – tudtuk meg Prácser Attilától, az Oszkár belföldi sajtókapcsolatokért felelős munkatársától. A koronavírus-járvány miatt elrendelt kijárási korlátozások előtt heti 30 ezer utazást bonyolítottak az Oszkáron keresztül az autósok és az utazni vágyók, mostanában jó, ha 1500-2000-et.

Ebben persze az is szerepet játszott Prácser Attila szerint, hogy az Oszkár is otthonmaradásra buzdítja regisztrált ügyfeleit. De a számok azt mutatják, hogy a szolgáltatás iránt már korábban, Oszkár intelmeitől függetlenül is csökkent az érdeklődés. Kevesebb magánautós ajánlkozik a járvány kitörése óta alkalmi személyfuvarozónak. Sok ingázó munkahelye megszűnt, ideiglenesen bezárt, az üzleti (azaz a kisbuszos) telekocsi szolgáltatásra ezért sincs akkora igény, mint a járvány kitörése előtt volt.

A telekocsi nem taxi! – hirdeti honlapján az Oszkár. Nem is utazásszervező!

Ennek ellenére, vagy ettől függetlenül, azok számára, akiknek a jelen körülmények között is utazniuk kell, és használni kívánják a szolgáltatásukat, részletes ajánlásokat dolgoztak ki. Ez amolyan társadalmi felelősségvállalás a részükről.

Az Oszkár, lényegében egy közvetítő cég. Összehozza  az olyan autósokat, akik hosszabb útra indulnak egyedül, vagy másodmagukkal, és így bőven van még szabad hely a kocsijukban és azok között, akik a közösség közlekedésnél olcsóbban, kényelmesebben szeretnének utazni, s nem tudnak, vagy nem akarnak alkalmazkodni a vonatok és buszok menetrendjéhez.

Azok, akik „túl üres” kocsival autóznának egymástól távoli nagyvárosok között, regisztráció után az Oszkár netes felületén hirdethetik meg szabad ülőhelyeiket. Ugyanezen a platformon találhatnak autós utazási lehetőséget, akik épp ilyen utazási lehetőséget keresnek.

Az idősebbek számára talán úgy lehetne a legegyszerűbben leírni, hogy mi is az a telekocsi szolgálat, ha összevetjük a régi idők klasszikus stoppolásával. Itt is stoppolni kell, azzal a nem elhanyagolható különbséggel, hogy ez esetben a számítógép előtt ülve, digitálisan kell lestoppolni az Oszkáron meghirdetett helyeket, nem kell az út mellé kiállni és várni, hogy a szerencse a stopposra mosolyogjon.

Így autós és utas is jól jár. Előbbinek visszajön valamennyi a benzinpénzből, utóbbi kényelmesebben utazhat és gyorsabban célba érhet, mintha más közlekedési eszközt használt volna. Minél többen vannak a kocsiba, annál olcsóbb az utazás.

Most azonban az Oszkár azt javasolja partnereinek, hogy ne legyen tele a telekocsi. Legfeljebb egy helyet hirdessenek meg, a kisbuszosok pedig a szokásos nyolc helyett maximum öt fizető vendéggel induljanak útnak. Így utazás közben elvileg tartható az idegenek között erősen ajánlott másfél méteres távolság.

Prácser Attila azt mondta, partnerei többsége elsőre megértette, hogy a kérés  egyaránt szolgálja az autós és utasa biztonságát. Néhányan voltak csupán, akiket – miután a számítógépes rendszerükben látták, hogy figyelmen kívül hagyja a kérésüket – külön is figyelmeztetni kellett a koronavírus-járvány miatt bevezetett új szabályokra.

Senkit nem kellett kizárni a rendszerből, mondta Prácser Attila, ugyanis a célzott figyelmeztetés már mindenkinél hatott. A szolgáltatás így, ha erősen visszafogottan is, de biztonságosan működhet tovább.

A cég javasolja még az oszkárosoknak, hogy követeljék meg az utasaiktól a maszk viselését. Legyen náluk maszk arra az esetre, ha az utas nem hozott volna magával. Célszerű továbbá a szokásosnál sűrűbben takarítani és fertőtleníteni a telekocsi-szolgáltatásra használt autót.

Akik üzleti alapon nyújtanak telekocsi szolgáltatást (jellemzően kisbuszokkal) jobban teszik, ha minden út után fertőtlenítik az autójukat. Prácser Attila szerint ezt azonban a legtöbb partnerük külön felhívás nélkül, magától is megtette már a járvány terjedésének kezdetén.

F.Gy.A.