Az utascelláknak a világon mindenütt meg kell védeniük a bennülőket

  • A szegény országok veszélyesebb autókat kapnak az NCAP járműbiztonsági testület szerint.
  • Ismét reflektorfénybe helyezte az Európában megszokott biztonsági előírások és az alacsonyabb jövedelmű piacokon forgalmazott autók szabványai közötti különbségeket a Global NCAP (New Car Assessment Programme) járműbiztonsági szerv.
  • Ezek a különbségek az Egyesült Nemzetek Szervezete szerint a halálozások kilenc százalékát teszik ki.

Például a Renault Kwid, miután Indiában és Brazíliában leszerepelt, mindössze két csillagot ért el a Global NCAP nemrégiben elvégzett Safer Cars for Africa tesztjén, annak ellenére, hogy a kritériumok alacsonyabbak voltak, mint Európában és az Egyesült Államokban. A gyenge eredmény annak ellenére tény, hogy a Kwid biztonsági frissítéseket kapott, beleértve a vezető és az utasok légzsákjait is – közölte az Autocar.co.uk.
A Kwid szorosan kapcsolódik a Dacia Spring Electric-hez, amely várhatóan a legolcsóbb sorozatgyártású elektromos autó lesz, amikor jövőre Európában forgalomba kerül. A Spring Electric jelentős szerkezeti korszerűsítéseket igényel a Kwidhez képest, valamint elektronikus biztonsági rendszerek beépítését, hogy megfeleljen az európai biztonsági előírásoknak.
Még 2018-ban a Suzukit bírálták, miután a Maruti Suzuki leányvállalat, India legnagyobb autógyártója által épített Swift mindössze két csillagot ért el a törésteszten, és karosszériáját a Global NCAP „instabilnak” minősítette. Az olyan piacokon, mint India és Afrika, értékesített Swift jól elrejti gyenge biztonságát, mert vizuálisan megegyezik az Egyesült Királyságban értékesített Swift-tel, egy olyan autóéval, amely három csillagot ért el a lényegesen szigorúbb Euro NCAP teszten.
Tehát a gyártók vétkesek abban, hogy különböző biztonsági előírásokat alkalmaztak az azonos kinézetű autók anyagminőségével kapcsolatban? Leginkább a Kwid esetében ez bebizonyosodott – mondta Alejandro Furas, a Global NCAP műszaki igazgatója, aki szerint más minőségű acélt és rosszabb minőségű hegesztést használnak a költségek csökkentése érdekében.

N.V.