Akik végképp nem tehetnek semmiről

  • A közlekedés résztvevői hibázhatnak, gondatlanok vagy feleslegesen merészek is lehetnek, ám ha megtörténik a baj, leginkább önmagukat hibáztathatják.
  • Azok, akik utasként vagy járókelőként lesznek közlekedési baleset vétlen áldozatai, még csak azt sem mondhatják, hogy legközelebb okosabb lesznek.
  • Ha egy fiatal arcát, tagjait eltorzítja egy súlyos sérülés, életfogytiglan kénytelen viselni a baleset nyomait.

A hétvégi megapartik közül is kiemelkedik a szilveszteri óriás-buli, amikor tényleg mindenkinek szabad bolondozni. De nem szabad italosan vagy kábultan volán mögé ülni, és ugyancsak nem szabad olyan autóba beülni, amit módosult tudatállapotú sofőr vezet. Ha egy túlságosan is szalonspicces vezető súlyos balesetet okoz, az tragédia a vezetőnek, és annak, akivel találkozott az úton vagy annak környékén. De ha nem egyedül ült a gépkocsiban, akkor többszörös lehet a tragédia – ez pedig ritkán derül ki a szikár hírekből.

Egy ausztrál honlap tanulságul és elrettentésül közzétette egy 16 éves lány történetét. A csinos gimnazista 2018 szilveszter éjszakáján ült be barátnőjével egy fiatalember kocsijába, hogy hazautazzon és kialudja a mulatós éjszaka fáradalmait. A rendőrségi jelentés szerint a 18 éves sofőr elvesztette uralmát a jármű felett, mert túl nagy sebességgel haladt, és túl sok tudatmódosító szert fogyasztott. Az egyik lány életét vesztette, a másik számára intenzív osztály, kórház és évekig tartó gyógykezelés következett. Mint mondta, senki sem gondolja, hogy ez valaha megtörténhet, és éppen vele. „Eltört az állkapcsom, az orrom, az arccsontom, a szemgödröm, a bal szememet elveszítettem, a jobb fülemben pedig halláskárosodást szenvedtem. Az agysérülés pedig felér egy életfogytiglani börtönbüntetéssel” – mondta a lány a 9now.nine.com.au hírportálnak.

Mint arról korábban lapunk is beszámolt, az Ausztrál Közúti Biztonsági Főiskola felszólította Új-Dél-Wales állam kormányát, tiltsa meg, hogy a férfiaknak 21 éves koruk előtt jogosítványt adjanak ki. A testület azzal támasztotta alá javaslatát, hogy 2007 és 2016 közötti adatok szerint 100 ezer emberre számítva átlagosan öt 17-25 éves autót vezető nő halt meg, míg a fiatal férfiak átlaga ennek több mint háromszorosa, 16. Ehhez hozzátehetjük, hogy a fiatal férfiak virtuskodásra való hajlamát nemcsak a tudatmódosító szerek fokozhatják, de a társaságukban lévő fiatal és csinos hölgyek is. Ez a három tényező együtt alkotja talán a leginkább robbanásveszélyes elegyet. Az ifjú hölgyekre tehát olyan veszély leselkedik ilyenkor, amit nincs módjuk elhárítani – legfeljebb megelőzni, ha messze kerülik a túlságosan jókedvű sofőrök fuvarajánlatait.

N.V.