Németország és Franciaország szabályozza az elektromos rollerek használatát

Már Németországban és Franciaországban is szabályozzák az elektromos rollerek használatát. A német szabályok, amelyek a következő hónapban lépnek életbe, minimum 14 éves kortól engedik meg a járművel való közlekedést, maximum 20 km/h sebességgel. A rollereket az utakon és a kerékpárutakon lehet majd használni, járdán nem. Az elektromos rollerekre biztosítást is kell majd kötni a mopedekhez hasonlóan, egy éves biztosítási matrica vásárlásával, amit fel kell ragasztani a járműre. A rollereket is fel kell szerelni fékkel, lámpákkal és csengővel, a kerékpárokhoz hasonlóan.

Az új francia szabályok szeptemberben lépnek érvénybe, ezek szerint 12 éves kortól már lehet elektromos rollerrel közlekedni, maximum 25 km/h sebességgel és nem kötelező rájuk biztosítást kötni. A Lime, mely Lyonban működtet elektromos roller megosztó szolgáltatást, nemrég mutatta be a GPS alapú sebesség korlátozó eszközét, mely 8 km/h alatt tartja a jármű sebességét a gyalogos zónákban.

A többi országban, ahol már vannak szabályok az elektromos rollerekre, így Ausztriában, Belgiumban, Finnországban, Norvégiában, Portugáliában és Svédországban, a kerékpáros szabályokra alapozták azokat. Norvégiában és Svédországban 20 km/h-s sebesség korlátot írnak elő. Belgium nemrég emelte a sebességhatárt 18 km/h-ról 25 km/h-ra. Olaszországban folyamatban áll a szabályozás változtatása, amely megengedi majd az elektromos rollerek közlekedését a kerékpárutak és az úttest mellett a járdán is.

Hollandiában az elektromos rollerek ugyanabba a kategóriába tartoznak, mint a mopedek, így 16 éves kortól lehet ilyet vezetni, kötelező rá a biztosítás, és csak holland hatóság által jóváhagyott típusok közlekedhetnek. Az Egyesült Királyságban törvénytelen az elektromos rollerekkel való közlekedés az utakon, bár a jelenlegi szabályozás felülvizsgálat alatt áll. Írországban is folyamatban van az új szabályozás kidolgozása.

Az ETSC ügyvezető igazgatója, Antonio Avenoso szerint az elektromos rollerek elterjedése váratlanul érte a hatóságokat, és egyelőre még kevés adat áll rendelkezésre a közlekedésbiztonságukkal kapcsolatban. Az előforduló súlyos balesetek aggodalomra adnak okot, a fiatal, tapasztalatlan vezetők közlekedése ezeken az elektromos rollereken az autók, teherautók között nagyon balesetveszélyes. Fontos a megelőzés és ennek eszközeként a megfelelő szabályozás.

Forrás: etsc.eu

https://etsc.eu/germany-and-france-to-regulate-e-scooters/