Okostelefonnal a rossz vezetési szokások ellen

  • Az új alkalmazás használatával biztonságosabb lett a vezetés.
  • A figyelemelterelődés megakadályozása áll a fókuszban.
  • Nem minden vezetéstámogató rendszer olyan jó, mint amilyen lehetne.

Forrás: drivertechnologies.com

A New York-i székhelyű Driver Technologies technológiai vállalat új kutatást tett közzé, amely azt mutatja, hogy a Driver safety alkalmazás és a műszerfali kamera biztonságosabb és felelősségteljesebb vezetést eredményezett.

A cég 20 óra alatt több mint 17 ezer autós adatait vizsgálta meg és azt találta, hogy az alkalmazás használatával az autósok negyedakkora valószínűséggel hajtottak át a stop táblánál, és harmad akkora valószínűséggel haladtak túl közel az előttük haladóhoz, illetve fékeztek túl hirtelen. A legjelentősebb javulás a sebességgel kapcsolatos: a felhasználók tizenegyszer kisebb valószínűséggel követtek el gyorshajtást. Az alkalmazás tehát jobb vezetőt csinálhat az autósokból, mintha az oktató ott lenne velük az autóban.

„Úgy gondoljuk, hogy a mobiltelefon jelentősen hozzájárul a figyelemelterelődéses vezetések számának növekedéséhez” – mondta Steve Kiefer, a Kiefer Alapítvány elnöke, amelynek fő küldetése a vezetés közbeni figyelemelterelődés megszüntetése. „Küldetésünk, hogy véget vessünk a vezetés közbeni figyelemelterelődésnek – hisszük, hogy a mobiltelefon-alapú technológiák, mint például a Driver safety alkalmazás segíthetnek véget vetni ennek a veszélyes viselkedési problémának.”

Az Egyesült Államok Betegségellenőrzési és Megelőzési Központja (CDC) szerint naponta kilenc ember hal meg az Egyesült Államokban vezetés közbeni figyelemelterelődés miatt. Ez dermesztő statisztika, annak ellenére, hogy 2022 második negyedévében csökkent a közúti halálesetek száma.

A Driver Technologies vezérigazgatója, Rashid Galadanci elmondta, hogy az Egyesült Államokban évente több mint 3 millió baleset történik telefonhasználat miatt. A vállalat azt reméli, hogy az okostelefonokat a Driver alkalmazáson keresztül pozitívabb célra használhatja majd.

„Izgatottan várjuk, hogy megosszuk az új adatokat, amelyek bemutatják technológiánkat, azt, hogy a telematika és a számítógépes látás hogyan segíti az autóbusz-sofőröket országszerte a biztonságos vezetési szokások megvalósításában, ezzel csökkentve a balesetek számát, és javítva a vezetők és utasaik általános közúti biztonságát.”

A Driver alkalmazás nem csak műszerfali kameraként működik, hanem néhány remek biztonsági funkcióval is büszkélkedhet. Ez magában foglalja az ütközésre figyelmeztető rendszert és a vezető fáradtságát figyelő figyelmeztető funkciót. A Driver alkalmazással a régebbi autók tulajdonosai ezen funkciók hozzáadásával javíthatják járművük biztonságát. Elvégre nem mindenki engedhet meg magának egy olyan biztonsági technológiával jól felszerelt autót, mint a Volvo XC90.

Galadanci az Automotive Newsnak elmondta, hogy cége nem azért végezte a tanulmányt, hogy bebizonyítsa: az alkalmazás biztonságosabb vezetőket hoz létre. Érdekes módon a coaching program építése során – amely bizonyos viselkedések alapján pontozza a sofőrt – vette észre, hogy az alkalmazáshasználat összefügg a biztonságosabb vezetéssel.

„És azt mondtuk: ez az. Ez egy gyönyörű eredmény” – mondta a társalapító és vezérigazgató. Hozzátette: a Driver alkalmazás pozitív hatással van a közlekedőkre, mivel tudatosulnak szokásaik és viselkedésük. A coaching funkció lehetővé teszi számukra, hogy visszanézzenek, és megnézzék, hol tudnak fejlődni azáltal, hogy vezetés közben jelzik nekik a problémás területeket.

A legújabb járművekben a vezetők számos vezetőt segítő funkciót élvezhetnek. Bár kétségtelenül előnyösek, egyes tanulmányok kimutatták, hogy nem mindegyik ilyen rendszer olyan jó, mint amilyen lehetne. Az American Automobile Association tavaly megállapította, hogy egyes vezető-figyelő rendszerek túl nagy mozgásteret adnak a vezetőnek, ami veszélyes helyzethez vezethet.

(carbuzz.com nyomán)