Párizs tiltja, Hongkong támogatja
- A szabályozás szigorú lesz, de nem betarthatatlan.
- Uniós műszaki előírások kerülnek előtérbe.
- A kereskedőkre bízzák annak vizsgálatát, hogy az eszközök megfelelnek-e a jogszabályoknak.
Hongkong zöld utat ad az elektromos kerékpároknak és rollereknek a Tseung Kwan O és Pak Shek Kok kerékpárútjain való használatra. Erre legkorábban idén kerülhet sor, de csak a kormány által előírt sebességkorlátozással.
Ringo Lee Yiu-pui a Közlekedési Minisztérium elektromos mobilitási eszközökkel foglalkozó bizottságának tanácsadója elmondta, hogy a hatóságok szigorú korlátozásokkal próbaprogram keretében engedélyezik az elektromos rollerek és kerékpárok használatát a Tseung Kwan O és Pak Shek Kok kerékpárutakon. A hoverboardok kizárásra kerülnek, mivel nem rendelkeznek fékekkel.
Lee elmondta, hogy az előírások szerint az eszközök súlya nem lehet 20 kg-nál nagyobb, szélességük nem haladhatja meg a 65 cm-t, sebességük pedig a 25 km/h-t.
A rollereket fel kell szerelni még fehér első lámpával, piros hátsó lámpával, piros reflektorral, hatékony fékrendszerrel és riasztóberendezéssel. Az akkumulátornak meg kell felelnie az Európai Unió biztonsági előírásainak, hogy elkerülje a szivárgást, a túlmelegedést és a tűz keletkezését töltés közben.
„A hongkongi értékesítők lesznek a kapuőrök, akik megbizonyosodnak arról, hogy az általuk importált termékek megfelelnek a törvényi előírásoknak, mielőtt eladnák őket” – mondta Lee.
Elmondta, hogy az eredeti terv az volt, hogy a kerékpárutakon engedélyezzék az eszközöket, miközben a járdákon és az úttesteken tilos lenne használni őket. Az ilyen eszközök használatára vonatkozó törvényeket és büntetéseket a kerékpárra vonatkozó előírások szabályoznák.
Lee elmondta, hogy a hatóságok megvizsgálják a töltési és tárolási lehetőségeket, amikor a rollerek népszerűbbé válnak.
Lee elmondta, hogy a kormány aggódik a biztonság miatt a helyszíni kísérletek során, és úgy döntött, hogy a szingapúri szabályozásra hivatkozva sebességkorlátozást vezet be.
Christine Fong Kwok-shan, Sai Kung kerületi tanácstag azt mondta, hogy nyitott az ilyen eszközök legalizálására.
„Jó, ha alternatív utazási lehetőségeket kínálunk Tseung Kwan O lakóinak, ha a hatóságok rendelkeznek szabályokkal az eszközök használatára vonatkozóan. Ha van sebességkorlátozás, úgy gondolom, hogy a kerékpárosok elfogadják az e-rollereket, amikor együtt használják a kerékpárutakat” – mondta Fong.
„Más városokhoz képest késésben van az e-travel eszközök fejlesztése, amelyek jótékony hatással lehetnek a környezetre és csökkenthetik a szénlábnyomot.”
(https://www.scmp.com)