Riska tudja!

  • Ön tudja, hogyan nyerhet 50 ezer forintos Decathlon ajándékutalványt?
  • Ön tudta, hogy a gyerekek úgy közlekednek, ahogy a szüleiktől látják?
  • Ön tudja, hogy mire figyelmezteti Riska a tejfogyasztókat a reggelinél?

Riska, az Alföldi Tej Kft. termékeit népszerűsítő tehénke tudja, hogy az út nem pálya, mindig be kell kapcsolni a biztonsági övet, fontos látni és látszani, és nemcsak szürkület után, és hogy a vasúti átjárók veszélyes helyek, ahol ezért érdemes fokozott óvatossággal közlekedni.

Vajon a Riska tej vásárlói is tudják mindezt?

Mint korábban lapunk is megírta: május végéig 18-an haltak meg vasúti átjáróban történt közlekedési balesetekben, 11-gyel többen, mint tavaly egész évben. Hetente beszámol a sajtó legalább egy olyan autóbalesetről, amelyben azért halt meg valaki, mert nem használta a biztonsági övet és az ütközéskor kirepült az autóból. Ugyanilyen gyakran hallani a hírekben, hogy egy jármű ismeretlen okból (az „ismeretlen ok” többnyire a gyorshajtást vagy az ittas vezetést, esetleg mindkettőt sejteti) átsodródott a baloldali sávba… vagy legsodródott az úttestről és fának, oszlopnak ütközött vagy a szemből érkezőkkel ütközött.

Csupa olyan figyelmetlenség, közlekedési hiba, szabályszegés, amire Riska is figyelmezteti a tejfogyasztókat, a kicsiket és a nagyokat egyaránt a Riska tej dobozain!

A Veszprém Megyei Balesetmegelőzési Bizottság az Alföldi Tej Kft. és az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság most induló közös kampánya a szabályos és biztonságos közlekedésre igyekszik felhívni a kicsik és nagyok figyelmét. Az augusztus elsejétől október 31-ig – de ha a készlet kitart még utána is – a Riska márkanéven piacra kerülő tejesdobozon Riska, a tehén, különböző közlekedési veszélyhelyzetekben látható.

A kampánnyal a rendőrség egyszerre szeretné felhívni a biztonságos közlekedés fontosságára a gyermekek és a felnőttek figyelmét, ami már csak azért is különösen fontos, mert minden felmérés arról árulkodik: a családon belüli közlekedésre nevelés a leghatásosabb.

Sajnos akkor is, ha a szülők rendszeresen rossz példát mutatnak gyermekeiknek.

A teljes-dobozos kampánytól a balesetmegelőzési szakemberek azt remélik, hogy ha biztonságos közlekedésre figyelmeztető rajzok hatásosabbak lesznek, ha a reggelinél együtt találkoznak velük a szülők és a gyermekek, talán még beszédtémát is adhatnak a családnak a dobozon látható rajzok.

A tej azonban nemcsak élet, erő, egészség, ahogy azt egy reklámszöveg harsogta sok évvel ezelőtt. És a tejesdoboz sem csak balesetmegelőzési célú reklámhordozó! A kampányban értékes nyereményeket is kisorsolnak azok között, akik Riska tejet vásárolnak. A nyereményjáték a tejeladás fokozása mellett így a közlekedésbiztonsági üzenetek széles körű terjesztését is szolgálja.

Összesen 34 darab, egyenként 50 ezer forint értékű Decathlon vásárlási utalványt sorsolnak ki a résztvevők között. Arról, hogy mit kell tenni a nyereményekért, minden fontos információ megtalálható a https://www.hogymindenkihazaerjen.hu oldalon.

Korábban elsősorban eltűnt gyermekek fotói kerültek a tejes dobozokra. Az újfajta kampánytól a rendőrség azt is reméli, hogy sikerül még inkább felhívni a figyelmet a biztonságos közlekedésre, benne az övhasználat fontosságára, ami nálunk – európai összehasonlításban – még mindig túl alacsony, különösen a hátsó ülésen utazók körében.

Sokan nem tudják, vagy csak nem hiszik el, hogy a hátsó ülésről is ki lehet repülni egy ütközés után. Ráadásul a hátsó ülésről kirepülő, vagy akár csak előrerepülő magatehetetlen utas halálos veszélyt jelent az első ülésen bekötve utazókra. Ahogy azt sem, hogy a vasúti átjáró felé közeledő vonat gyorsabb, mint gondolnák és közelebb van, mint látni vélik. Gyakran a szó szoros értelmében halálos tévedés a sofőr részéről abban bízni, hogy ő azért még átér előtte.

Riska tudja ezt. Ahogy azt is, hogy mindenkit hazavárnak!

F.Gy.A.