Suzuki Vitarákat és robogókat vett az OPSZ
- A kormány, a Belügyminisztérium és az ORFK-OBB támogatásából vásárolt új járműveket a polgárőrség.
- Az Országos Polgárőr Szövetség tavaly 9,8 millió órányi szolgálatot teljesítette a kistelepüléseken és a határon.
- Több mint ezer polgárőr vezető vett részt a KTI speciális közlekedési, közlekedésbiztonsági felkészítő programján.
Tíz új Suzuki Vitarával és 13 szintén vadonatúj robogóval bővült a polgárőrség saját tulajdonú járműparkja. Az Országos Polgárőr Szövetség a 13 robogót az ORFK-OBB és az Agrárminisztérium pályázati támogatásából, míg a 10 Suzuki Vitara személygépkocsit Magyarország Kormánya és a Belügyminisztérium támogatásából, közbeszerzési eljárás keretében vásárolta.
Dr. Kiss Attila, a Belügyminisztérium rendészeti államtitkárának kabinetfőnöke lapunknak elmondta: a polgárőrségnek vásárolt Vitarák többségét, előreláthatóan tízből nyolcat, a szervezet a határvédelmi feladatainak ellátására használ majd. A kormány az idén mintegy 200 milliós támogatást adott az OPSZ-nak az éves, egymilliárd forintot meghaladó költségvetési támogatásán felül, a megnövekedett (elsősorban a határvédelemmel összefüggő) feladatainak támogatására, eszközök és egyenruhák vásárlására.
Dr. Túrós András, az Országos Polgárőr Szövetség elnöke kérdésünkre elmondta: tavaly a 65 ezer fős polgárőrség több mint 9,8 millió szolgálati órát teljesített országszerte. Ebből jelentős óraszámot a migrációs nyomásnak kitett határszakaszokon. Az összes szolgálati óra több, mint 85 százalékát az önálló szolgálat adja, ami azt jelenti, hogy a kistelepüléseken a helyi biztonság megőrzésében nélkülözhetetlen a polgárőrség tevékenysége.
– Nemcsak a térségben élő polgárőrök vesznek részt a határ védelmében – mondta lapunknak Túrós András. – Nagy számban jelentkeznek határvédelmi szolgálatra olyanok is, akik az ország távolabbi részeiről érkeznek, és szabadságot vettek, vesznek ki azért, hogy legyen szabadidejük polgárőrként járőrözni a határon.
A 13 új robogót ugyanakkor az ország középső megyéiben használhatják majd a polgárőrök, járőrözésre és közlekedésbiztonsági feladatok ellátására. A robogók elsősorban a kerékpáros és a segédmotoros közlekedők ellenőrzésében lehet a későbbiekben a polgárőrség segítségére.
Túrós András emlékeztetett rá, hogy az OPSZ-szel együttműködve a KTI Közlekedéstudományi Intézet már több száz polgárőr vezető kapott speciális közlekedési, közlekedésbiztonsági felkészítést. Ennek keretében a polgárőr vezetők áttekintést kaptak Magyarország aktuális közlekedésbiztonsági helyzetéről, az Országos Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti feladatairól, tevékenységéről. Olyan ismereteknek is a birtokába jutottak, amelyek segítségével önállóan is képesek felismerni azokat az okokat, körülményeket és tényezőket, amelyek balesetet idézhetnek elő. Megtanulták, megtanulják továbbá, hogy milyen intézkedésekkel csökkenthetik adott közlekedési szituációkban a balesetek bekövetkezésének a kockázatát.
Túrós András elmondta: a lovas és a határvédelmi szolgálatot ellátó polgárőrök mellett a szervezet következő sikerágazata a motoros szolgálat. Nagy számban vesznek részt a polgárőrség munkájában motorosok, akik saját (nagy) gépükkel szolgálják a közlekedőket és a lakóközösségüket.
F.Gy.A.