Az idén minden tizedik ellenőrzött személy- és áruszállító jármű „problémás” volt

  • 1335 ellenőrzött járműből 155-nél találtak valamilyen szabálytalanságot
  • 128 teherautó és 27 busz akadt fenn a három napos ellenőrzésen
  • Az ECR ellenérzések októberben és novemberben is folytatódnak

1335 ellenőrzött személy és teherszállító jármű közül 155-nél találtak kisebb-nagyobb szabályszegéseket a szakemberek az ECR (Euro Control Route) akciósorozatának keretében szeptember 17-19 között tartott ellenőrzések során, ezek közül nyolc tehergépkocsit kitiltottak a forgalomból – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium.

Magyarország rendszeresen részt vesz a 14 európai ország közlekedési hatóságait tömörítő ECR együttműködés havi-kéthavi gyakoriságú ellenőrzéseiben. A szeptember közepére időzített nemzetközi akcióban három napon át vizsgálódtak a magyar szakemberek az autópályákon és főutakon. Az akció elsődleges célja a veszélyes árut szállító gépjárművek és az autóbuszok műszaki biztonsági ellenőrzése volt.

Az ellenőrök elsősorban a szállítással kapcsolatos dokumentációt, a gépjármű alkalmasságát, a gépjárművezetők okmányait vizsgálták. Az autóbuszok esetében a műszaki biztonságot ellenőrizték, kiemelt figyelemmel a tűzoltó készülékek meglétére és érvényességére, az engedély nélküli átalakítás (például a pótüzemanyag tartály) felderítésére. A veszélyes árut szállító gépjárműveknél a rakománynak, rögzítésének, biztonságának ellenőrzése volt a fő feladat.

Az akció három napja alatt összesen 1115 tehergépkocsi és 220 autóbuszt vizsgáltak meg. A megyei kormányhivatalok munkatársai 128 teherautónál és 27 busznál derítettek fel különböző súlyú szabályszegéseket.

A feltárt hiányosságok és mulasztások mértékétől függően helyszíni bírsággal, műszaki vizsgálatra berendeléssel, az engedély bevonásával, a gépjármű feltartóztatásával vagy rendőrségi feljelentéssel szankcionálhatók. A múlt heti akcióban lefolytatott vizsgálatok megállapításai alapján nyolc ellenőrzött tehergépkocsi műszaki-közlekedésbiztonsági szabályszegés, túlsúly vagy nem biztonságos rakományrögzítés miatt nem folytathatta útját.

A 2019-ben eddig öt ECR-akcióhetet tartottak a magyar hatóságok. Az ezek keretében Magyarországon megvizsgált több mint 5400 személy- és áruszállító járműből minden tizedik problémásnak bizonyult.

A nemzetközi ellenőrzésekben idén októberben és novemberben is részt vesz majd a magyar hatóság a közlekedésbiztonság javítása, a balesetek megelőzése és a szabálykövető vállalkozások védelme érdekében.

F.Gy.A.