Elindult a továbbfejlesztett e-kárrendezés
- Megújították a január óta működő, közlekedési balesetek kárbejelentésre fejlesztett applikációt
- Már a CASCO-s és a külföldiek által okozott káresemények bejelentésére is alkalmas
- Nem kell többé telefonálni, nyomtatni: az új applikációval minden érdekeltnek postázható a kárbejelentő
A Magyar Biztosítók Szövetségének (MABISZ) tájékoztatása szerint a héten elindult a továbbfejlesztett e-kárbejelentő új verziója. Az alkalmazás megvásárolható a Play és az Apple Store alkalmazásboltokban vagy letölthető a a https://ekar.hu oldalról.
A hazai biztosítók 2019. január elsejével teremtettek meg az elektronikus kárbejelentés lehetőségét. Ezen a kezdetektől igen népszerű applikáción azóta számos fejlesztést és funkcióbővítést hajtottak végre annak érdekében, hogy a baleset utáni stresszhelyzetben is könnyen kezelhető legyen az autósok számára és, hogy a lehető leggyorsabban és minél egyszerűbben használhassák az ügyfelek.
A héten elindított új funkcióknak köszönhetően már azokat a káreseményeket is bejelenthetik az ügyfelek az applikáción keresztül, amikor
- a károkozónak nincs biztosítása
- teherautó vagy munkagép és vontatmánya okozott kárt
- a járművel okoztak kárt, kitörtek például egy oszlopot, kerítést, megrongáltak egy hidat és hasonlók
- ha az ügyfél külföldi biztosítású autóval ütközik – tehát nem magyar a károkozó.
A MABISZ közlése szerint a felhasználók és a biztosítók visszajelzései alapján megújult alkalmazás egyértelműbb és pontosabb az első verziónál. Továbbá új kényelmi szolgáltatásokat is tartalmaz.
Az új applikáción keresztül például az ügyfél – ha rendelkezik CASCO biztosítással – a saját CASCO biztosítóján keresztül is el tudja indítani a kárrendezést, így a MABISZ és a biztosítók reményei szerint a jövőben kevesebb időnek kell majd eltelnie, mire a tulajdonos újra használhatja az autóját.
Egy másik kényelmi szolgáltatás, hogy az új applikációnak köszönhetően már nemcsak a járművezető kapja meg a kárbejelentést, hanem az alkalmazás felhasználásával másnak is el tudja küldeni azt, például a tulajdonosnak, üzembentartónak, flottakezelőnek, bárkinek, akinek valamilyen okból tudnia kell a káreseményről.
A kárrendezés folyamatát nem csak az e-kárbejelentő alkalmazás, hanem az azt támogató, a biztosítók által az ügyfeleiknek kiküldött mintegy 800 ezer QR kód is segíti. A QR kódnak köszönhetően másodpercek alatt letölthetők a jármű biztosítási adatai.
A biztosítók felmérése szerint az elektronikus ügyintézés lehetőségéről és az e-kárrendezésről a magyar felnőtt lakosság közel fele (48,4 százaléka) értesült, de csak kevesebb, mint a hat százalékuk (5,6 százalék) töltötte le eddig, bár a nagy többség még soha nem használta.
Az alkalmazást ezer autós közül mostanáig csak 11 használta éles helyzetben. A MABISZ tájékoztatása szerint ők kivétel nélkül elégedettek voltak az applikáció nyújtotta szolgáltatással.
F.Gy.A.