Három év és végleges eltiltás a ceglédi gázoló ítélete
- 50 helyett közel 150-nel hajtott Cegléd belvárosában egy feltuningolt BMW-vel.
- Védője szerint a 22 éves sofőr nem tudta, hogy apja átalakította a kocsit.
- Valamivel 100 km/h feletti sebességgel gázolta el az úttesten áthaladó párt.
- Egy 18 éves lány a helyszínen meghalt, a barátja „soha nem fog labdába rúgni”.
Ki sem hajthatott volna a forgalomba P. Levente azzal a feltuningolt BMW-vel, amellyel tavaly áprilisban halálra gázolt egy 18 éves lányt, a vele együtt gyalogló barátjának pedig minden jel szerint maradandó sérüléseket okozott. Védője ugyanakkor azzal érvelt, hogy 22 éves védence nem tudta, hogy az autót, amit vezetett, az apja 400 lőerősre tuningolta.
A baleset még tavaly április 20-án történt Cegléd belvárosában, a Kossuth Ferenc és a Teleki utca kereszteződésében, kevéssel éjfél előtt. Egy fiatal pár haladt át az úttesten, amikor mintegy 150 kilométer/órás sebességgel a semmiből előbukkant egy BMW és elgázolta mindkettőjüket.
A lány a helyszínen életét vesztette. Barátját életveszélyes állapotban szállították a mentők kórházba. Azóta felépült, de mint a csütörtöki tárgyalás szünetében egy újságírói kérdésre válaszolva fogalmazott, „már soha nem lesz képes rendesen belerúgni egy labdába”.
A balesetet okozó 22 éves helybéli fiatalembert, P. Leventét, a balesetet megelőző két évben négyszer büntették meg gyorshajtásért, de azokat megúszta pár tízezer forintos büntetéssel. Utoljára alig egy órával a halálos gázolása előtt kapták el a rendőrök, akkor is gyorshajtásért.
Azt mondták róla ismerői, hogy „normális fiú volt, amíg el nem kezdett autóversenyzőt játszani a városban”. Számára Cegléden minden út versenypálya volt. Szeretett villogni a felturbózott autójával.
A tragédia helyszínétől valamivel több mint 300 méterre van egy körforgalom, a kettő között pedig két zebra. Mindkettőn 100 km/h feletti sebességgel kellett áthajtania, hogy közel 150-es tempóval érjen a Teleki utcai kereszteződéshez. A szakértők szerint a gázolás pillanatában a BMW 100-105 kilométer/órás sebességgel száguldhatott.
P. ámokfutásának éjjelén Cegléden több nyilvános rendezvényt is tartottak, emiatt a szokásosnál is nagyobb volt a forgalom (az autós és a gyalogos egyaránt) a városban. Ezt P. Leventének is tudnia kellett.
Ügyvédje szerint P. Levente azt azonban nem tudta, hogy az apja, aki sajtóértesülések szerint egy tehetős helyi vállalkozó, 400 lóerősre tuningolta a BMW-t.
Nehezen hihető, hogy az, akiről Cegléd szerte azt beszélték, hogy „folyton-folyvást a spéci autójával villogott”, ne tudta volna, hogy milyen autó volánja mögé ül. De ha tényleg nem tudta, az első gázfröccs után éreznie kellett, hogy nem egy szériakocsi van alatta.
A vádiratban az áll, hogy a BMW-be „egy JB4 jelzésű teljesítménynövelő elektronikai egységet építettek be, emellett a gyárinál nagyobb átömlési keresztmetszetet biztosító kipufogórendszert, valamint két Kiyo ProPark XT típusú elektronikai egységet is beépítettek”.
Az átalakítás hatására a BMW „gyári 306 lóerős teljesítménye 400 lóerőre nőtt, a motorvezérlő elektronikát kiegészítő egység, valamint az utólagosan beépített kipufogórendszer hatására a kocsi gyári teljesítménye 30 százalékkal, a nyomatéka pedig 50 százalékkal nőtt meg”. Az átalakítás után a BMW-t már csak zárt pályán lehetett volna használni.
Az is nehezen magyarázható, hogy ugyan miért titkolta volna el az apa a fia elől a helyiek szerint Levente által gyakran használt (egyesek szerint kizárólag ő használta) autó átalakítását?
P. Levente közlekedési előéletének fényében nehezen hihető, hogy nem tudta, hogy mit vezet, azaz, hogy nem tudott az autó átalakításáról. Ezt a gyanút erősíti az is, hogy az autóban volt egy lézeres sebességmérő blokkoló is. Nem detektor, ami figyelmezteti a sofőrt, hogy a közelben sebességet mérnek, hanem olyan eszköz, ami megzavarja a rendőrség sebességmérőit. Ilyet jobbára csak a notórius gyorshajtók használnak.
Az lézerblokkolók használata egyébként tilos.
Nem is fogadta el a bíróság a vádlottnak és védőjének azt a védekezését, hogy P. Levente nem tudott a BMW átalakításáról.
Mivel a csütörtöki előkészítő tárgyaláson a vádlott lemondott a tárgyaláshoz való jogáról, a bíróság nem szabhatott ki rá szigorúbb büntetést, mint amit az ügyészég indítványozott. Azt viszont egy az egyben kiszabta. Bár P. Levente védője indítványozta, hogy a bíróság csak felfüggesztett szabadságvesztésre ítélje a védencét és csak határozott időre tiltsa el őt a járművezetéstől, a bíróság elutasította mindkét kérését.
A Ceglédi Járásbíróság halált okozó közúti baleset gondatlan okozásáért három év szabadságvesztésre ítélte P. Leventét és véglegesen eltiltotta a járművezetésről. Az ítélet nem jogerős, mert a vádlott és védője három nap gondolkodási időt kértek.
F.Gy.A.