Ne vezessen, aki pálinkával harcol a koronavírus ellen!

  • Drasztikusan csökkent a közúti forgalom és emiatt a halálos balesetek száma is a koronavírus miatt.
  • 36-tal kevesebben vesztették életüket az ország útjain, mint az elmúlt év azonos időszakában
  • Jóval kevesebben sérültek és haltak meg utasként a balesetekben, mint 2019 első negyedévében.
  • A rendőrség a járvány ellenére sem tolerálja, ha valaki fertőtlenítési céllal iszik pálinkát és vezet!

Országosan 36-tal kevesebben vesztették életüket közlekedési balesetben az ország útjain az év első három hónapjában, mint 2019 azonos időszakában – tudta meg lapunk. Sőt, 11-gyel kevesebben 2013 első negyedévéhez képest is. 2013 volt az utolsó olyan esztendő, amikor minden tekintetben jelentősnek mondható javulást mutattak a közlekedésbiztonság terén a statisztikák.

Azt csak feltételezni lehet, kimutatni és főleg bizonyítani nem, hogy a baleseti halálesetek jelentős csökkenése a koronavírus járvány miatti korlátozásokkal van összefüggésben.

A számok még változhatnak, az előző év azonos időszakához képest 36-tal kevesebb halálos áldozatot mutató adat ugyanis a rendőrség gyorsjelentéséből való. A közlekedési balesetekben elhunytak és megsérültek végleges száma a vonatkozó jogszabályok szerint csak április végére véglegesedik. Baleseti halálnak kell tekinteni ugyanis az olyan eseteket is, amikor például valakit egy karambol után kórházban szállítanak és ott a balesettel összefüggésbe hozható okból 30 napon belül elhalálozik.

Jelentősen csökkent (19-cel) azoknak a száma is, akik valamely közúti közlekedési balesetben utasként vesztették életüket. Forrásaink szerint ez is igazolja, amit egyébként bárki láthat, aki az utcán jár (aki teheti inkább ne menjen sehova, maradjon otthon). A forgalom drasztikusan visszaesett, a családi autózások aránya is csökkent, s ez nyilvánvalóan összefüggésben van a balesetek számának – azon belül az utasként elszenvedett balesetek számának – a csökkenésével.

Egyes, máskor szinte egész nap csak lépésben járható utakon most szinte alig látni járműveket. Sajnálatos módon azonban még most is vannak, akik az utak elnéptelenedését kihasználva gyorsulási, és „ki tudja hamarabb simára égetni a gumiját” versenyeket tartanak. Ezzel azonban nemcsak magukat veszélyeztetik, hanem azokat is, akik csak most vették elő a téli pihenőre tett autójukat. Akiket mazsolákként szokás emlegetni.

A tavasz amúgy is a különösen veszélyes időszakok közé számít a közlekedésben. Ilyenkor megnő az autósforgalom és ilyenkor jelennek meg az utakon és az utcákon tömegesen a motorosok, kerékpárosok is. Mivel a járatok kihasználatlansága miatt a városok tömegközlekedése jelenleg takarékon üzemel, számítani kell arra, hogy – ahogy javul az időjárás – mind többen pattannak majd nyeregbe, legyen szó akár motorról, segédmotoros kerékpárról vagy bicikliről.

Ők most még egy ideig (amíg a kijárási korlátozások érvényben vannak) talán kevesebb galibát okozhatnak, ahogy a rájuk még nem kellően figyelő autósok is. Félő azonban – mondták rendőrségi forrásaink –, hogy a korlátozások megszűnését követően majd hirtelen szabadul rá sok autós és motoros az utakra, és nagy baj (sok baleset) lehet majd abból, ha nem figyelnek majd kellőképpen egymásra.

Persze mostanában nemcsak autót, rendőrt is kevesebbet látni az utakon. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a közlekedésrendészet leállt volna az ellenőrzésekkel, vagy elnézőbb lenne a súlyos közlekedési szabálysértéseket elkövetőkkel szemben.

Nem állították le a Pofátlan(TAN)ítási akciót sem. Még, ha mostanság nem is verik nagydobra az akció időszakos eredményeit, továbbra sem lehet senki biztos abban, hogy egy durva szabályszegés után nem villan fel mögötte egy addig civilnek hitt autón a kék-piros lámpa!

Sem a gyorshajtást, sem az ittas vezetést nem tolerálja a rendőrség továbbra sem. Aki tehát pálinkával védekezik a koronavírus ellen, „fertőtlenítés” után ne üljön volánhoz, mert ha elkapják, a rendőrség nem fogadja el magyarázatként azt, hogy csak a járvány terjedésének lassítása érdekében ivott.

F.Gy.A.