Két évvel korábban érkezhetnek meg a hosszabb és biztonságosabb nyergesvontatók

Már jövőre az európai utakra kerülhetnek a biztonságosabb és aerodinamikusabb kialakítású nyergesvontatók, köszönhetően a nehéztehergépjárművek maximális méreteire vonatkozó új szabályokkal kapcsolatos uniós egyezménynek.

A hatályos hossz-szabályozás eredményeképpen évtizedek óta a lapos orrú tehergépkocsik jelentették az európai normát. A nyergesvontató és a pótkocsi egyesített összhosszát ugyanis törvény szabályozza, ennek okán a gyártók a rakodótér hosszát igyekezték maximalizálni, és a vezetőfülkét a lehető legrövidebbre tervezni. Egy, az FKA Aachen által 2011-ben kiadott tanulmány szerint a biztonságosabb és aerodinamikusabb kialakítású vezetőfülkék kialakítása érdekében az optimális meghosszabbítás mértéke 80 cm lenne.

A törvényhozás 2014-ben elfogadta a + 80 cm-es javaslatot, de csak 2020-as érvénybe lépéssel.
Miután ez a szabvány opcionális, semmivel sem lehetett megindokolni a bevezetés hét éves késleltetését, amely egyébként a tehergépjárműveket előállító országok nyomásából eredt attól való félelmükben, hogy a gyártóik esetleg lemaradnak az új kialakítások versenyében.

2019 februárjában az EU intézményei megegyeztek abban, hogy már jövő évtől engedélyezik a változást az új kialakítások megjelenésének lehetővé tétele érdekében.

Forrás: etsc.eu
https://etsc.eu/longer-safer-lorry-cabs-permitted-two-years-earlier/
Fotó: Pixabay