Tolatott az autópályán – börtönbe küldené az ügyészség!

  • Figyelmetlen volt a kisbusz vezetője, eltévesztette a balatonvilágosi autópálya-kihajtót.
  • Többen súlyosan megsérültek, amikor a sofőr tolatni kezdett a sztrádán és karambolozott.
  • A sztrádán sem tolatni, sem megfordulni nem szabad – mégis hetente megteszi valaki.

Súlyos egészségromlást eredményező közúti veszélyeztetés bűntettével vádolja és börtönbe küldené a Veszprémi Járási Ügyészség azt a 63 éves férfit, aki augusztus 26-án az M7-en tolatni kezdett miután eltévesztette a balatonvilágosi kihajtót és ezzel súlyos balesetet okozott.

A Veszprém Megyei Főügyészségtől kapott tájékoztatás szerint a vádlott aznap hajnalban egy kisbusszal munkásokat szállított volna Veszprémbe. Figyelmetlensége következtében azonban közel 300 méterrel túlfutott a világosi kihajtón.

Először még azt tette, amit a rendőrség és a közútkezelő tanácsai szerint tenni kell. Kiállt a leállósávba. Ám ahelyett, hogy ott kiszállította és a szalagkorlát mögé küldte volna az utasait, majd ő maga is oda húzódott volna miután felvette a láthatósági mellényt és kihelyezte az elakadásjelző háromszöget, ő tolatni kezdett. Vissza a kihajtó felé.

A vádirat szerint egy darabig még a leállósávban tolatott, de kis idő múltán a kisbuszt a külső sávba kormányozta, ahol mintegy 130-as tempóval közeledett egy személygépkocsi. Sofőrje a még éjszakai látási viszonyok miatt későn észlelte a sztrádán tolató buszt, és belerohant.

És az autó mögött közeledett még egy másik kocsi is. Annak a sofőrje már észlelte ugyan a bajt és megkísérelte egy határozott kormánymozdulattal a belső sávba áthajtva elkerülni az ütközést, de már elkésett. Kocsija hátsó része koccant a busszal elsőként ütközött autóéval, emiatt a sofőr egy kis időre elvesztette uralmát az instabillá vált jármű felett, ami kissé távolabb a két pályát elválasztó szalagkorlátnak ütközött.

A baleset következtében a kisbusz két utasa, valamint a busznak ütköző személygépkocsi vezetője nyolc napon túl gyógyuló töréses sérüléseket szenvedett, melyek az egyik utas esetében súlyos egészségromláshoz is vezettek. Két másik utasnak, valamint a vádlottnak nyolc napon belül gyógyuló zúzódásos sérülései keletkeztek.

Az ügyészség szerint a vádlott szabályszegései önmagukban is alkalmasak voltak arra, hogy az autópályán közlekedők életét, testi épségét közvetlen veszélynek tegyék ki, ezért börtönbüntetés kiszabására, a közügyek gyakorlásától, valamint a közúti járművezetéstől történő eltiltásra tett indítványt.

Nem ennek a kisbusznak a vezetője volt az első, és valószínűsíthetően nem is az utolsó, aki így vagy úgy szembe indult el a forgalommal. Készült már felvételt olyan sofőrről is, aki 10 kilométert autózott szembe a forgalommal, majd, amikor a rendőrök megállították azzal védekezett, hogy nem mert megállni és segítséget kérni.

Bár a legtöbb esetben már az sem igazán érthető, hogyan hajthat fel valaki a forgalommal szemben, az már egyenesen felfoghatatlan, hogy miért nem áll félre és kér segítséget az, aki már észrevette, hogy rossz irányba halad? Sokszor – erről a közútkezelő és az épp arra járók amatőr felvételei is tanúskodnak – csak a véletlenen múlik, hogy történik-e baleset vagy sem…

F.Gy.A.