48 órán belül elfogták az ámokfutó audist

  • Az Előzni tilos tábla és a dupla záróvonal ellenére kezdett előzésbe a 36 éves sofőr
  • Több szemből közeledő autót veszélyeztetve hosszan haladt a baloldali sáv padkáján
  • Közúti veszélyeztetéssel gyanúsították meg, őrizetbe vették és elvették a jogosítványát

Fotó: police.hu

Két nappal azután, hogy az ámokfutásáról készült amatőr felvételt felkerült a világhálóra, a rendőrség elfogta „a 8-as úti ámokfutót”  – közölte a police.hu. Az Audi A6-os több közlekedőt is súlyosan veszélyeztető száguldozásáról egy motoros fedélzeti kamerája készített felvételeket.

Már az sem volt veszélytelen, ahogy az Audi a motoros elé bevágott, majd nagy sebességgel tovább hajtott. Utolért egy másik motorost, aki egy autó mögött haladt, és lendületből azokat is előzni kezdte. Ezt az előzést azonban már nem biztos, hogy be tudta volna fejezni, túl közel volt már akkor egy szemből érkező autó, ezért meg sem kísérelt visszatérni a saját sávjába.

A veszélyes előzés Városlőd külterületén, az Audi Veszprém irányából Ajka-Bakonygyepes felé száguldott. Az előzni tilos tábla és a dupla záróvonal ellenébe kezdte meg az audis az előzést.

Ám ami ezután történt, olyat magyar úton még nem igen rögzített kamera – sem amatőr, sem az útkezelőké és a hatóságoké. Az Audis balra tért ki a szemből érkező autó elől, majd – miután viszonylag közel több autó is közeledett fel – jó ideig és több száz méteren keresztül még ott is maradt.

Fotó: police.hu

A Budapesti Autósok Közössége oldalára feltöltött felvétel alapján a rendőrség 48 órán belül azonosította az Audi 36 éves sofőrjét. Őrizetbe vették és azonnal elvették a jogosítványát.

A rendőrség közleménye szerint „ellene – őrizetbe vétele mellett – közúti veszélyeztetés bűntett elkövetésének megalapozott gyanúja miatt indult eljárás az Ajkai Rendőrkapitányságon”.

Mit mond a Btk?
Közúti veszélyeztetés 234. §
1.) Aki a közúti közlekedés szabályainak megszegésével közúton vagy közforgalom elől el nem zárt magánúton más vagy mások életét vagy testi épségét közvetlen veszélynek teszi ki, bűntett miatt három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
2.) A büntetés
– egy évtől öt évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény súlyos testi sértést,
– két évtől nyolc évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény maradandó fogyatékosságot, súlyos egészségromlást vagy tömegszerencsétlenséget,
– öt évtől tíz évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény halált,
– öt évtől tizenöt évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény kettőnél több ember halálát okozza, vagy halálos tömegszerencsétlenséget okoz.

Az Audis ámokfutása az egyik legelképesztőbb felvétel, hanem a legelképesztőbb amatőr videófelvétel, amit autósok készítettek más, a szabályokkal és mások biztonságával mit sem törődő autósokról azóta, hogy bő másfél hónappal ezelőtt együttműködési megállapodást között a Budapesti Autósok Közössége és az ORFK-OBB.

Fotó: police.hu

Megállapodásuk értelmében a Budapesti Autósok Közössége május óta soron kívül átadja a rendőrségnek azokat az olvasóinktól kapott videófelvételeket, melyeken a közlekedésbiztonságot súlyosan veszélyeztető közlekedési afférokról készítettek az autósok a fedélzeti kameráikkal. Azóta már nem a véletlenen múlik, mikor szerez tudomást a rendőrség a világhálóra feltöltött amatőr leleplező videókról.

Ugyanakkor a Budapesti Autósok Közössége azt is vállalta, hogy amolyan előszűrést is végez a hozzá beérkezett felvételek között. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy elsősorban a valóban durva és közfelháborodást okozó eseteket továbbítja, a piti szabálytalanságokról készített, de másokat nem veszélyeztető szabálytalanságokról (másokat nem veszélyeztető záróvonal átlépéseket és hasonlókat) nem.

Ezzel együtt a rendőrség azért az együttműködési megállapodás óta még inkább figyeli a portál videóit. És mint korábban Berzai Zsolt alezredes, az ORFK Baleset-megelőzési Osztályának vezetője lapunknak elmondta, olykor találnak további vizsgálódásra méltó videókat azok között is, amiket a portál nem tartott fontosnak átküldeni.

A rendőrök és az autósok többsége is azt reméli, az ilyen és hasonló amatőr felvételek és az azok alapján indított nyomozások hatására javulni fog a közlekedésbiztonság, miután egyre kevésbé lehet majd megúszni a súlyos szabálysértéseket, a sokakat irritáló pofátlanságokat.

F. Gy. A.